Sunday 18 August 2013

Bayar Artis Raya RM100,000

NANA tertarik dengan entry terbaru daripada bekas Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kedah, Helmi Khalid dalam laman sosial Facebooknya, mengkritik majlis sambutan Aidilfitri Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Tun Mahathir, berlangsung di kediaman rasmi di Sri Mentalon, Alor Setar, Kedah.


Beliau mempertikaikan terhadap kewajaran majlis sambutan itu dengan perbelanjaan yang besar, terutama untuk bayaran artis-artis yang diundang menyerikan majlis itu.

Nana turut hadir ke majlis itu dan antara artis ternama yang membuat persembahan pada hari itu ialah Jamal Abdillah, DJ Dave dan Mazlan Pet Pet.

Yang DiPertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mua'adzam Shah turut berangkat menghadiri majlis itu bersama rakyat jelata.

Berikut adalah paparan status dalam entry yang ditulis oleh Helmi:

"Di ketika umat Islam Mesir bertarung nyawa mempertahan hak Islam...MB Mukhriz slps lulus hampir RM 100,000.00 utk byr artis utk majlis raya di Sri Mentaloon...lulus pula utk JAMUAN SHJ hampir RM 500,000.00, BN Menang Rakyat Senang....harga khemah, bunga canga...menyusul kemudian..."


Beberapa komen dari rakan Facebooknya menyusul dengan nada sinis, antaranya Abd Malik Ahmad menulis: "artis didahulukan rakyat diperbodoh2kan dgn sesuap jamuan........".

Apa pun Nana rasa, itu sudah menjadi lumrah kata mengata daripada pihak yang kehilangan 'tahta' kepada pihak yang merampas 'tahta' mereka.

Mungkin juga kata-kata itu ada kebenarannya ataupun sekadar meluahkan rasa kecewa yang amat sangat kerana kali ini mereka tidak dapat beraya di Sri Mentalon, setelah lima tahun berturut-turut meraikannya dengan badget yang sangat rendah?.

Berapa agaknya mereka memperuntukkan untuk meraikan majlis Aidilfiri di Sri Mentalon pada setiap tahun?.

1 comment:

  1. Dari prabih duit kat orang baik kita wat duit..ye dok? :)

    Ilmu 10K sebulan KLIK SINI

    ReplyDelete