Tuesday 17 February 2015

Media Di Bali Bersama Adabi

BALI4
BALI, INDONESIA : Adabi Consumer Sdn Bhd, syarikat produk makanan ternama di Malaysia, mengambil kesempatan membawa rakan-rakan media melawat ke kilang anak syarikatnya di Muncar, Jawa Timur, Indonesia.
Untuk ke Muncar, penerbangan melalui KLIA 2, harus turun di lapangan terbang Denpasar, Bali bagi menjimatkan perjalanan. Jika penerbangan turun di Surabaya (Jawa Timur) perjalanan lebih panjang berbanding dari Bali ke Muncar.

Justeru itu rakan-rakan media yang mengikuti lawatan sambil kerja itu berkesempatan melawat Bali.

Dari KLIA 2, penerbangan mengambil masa tiga jam untuk tiba di Denpasar, Bali. Kami disambut ole wakil Adabi di Indonesia sebaik tiba di Bali dan di bawa menaiki bas untuk meneruskan perjalanan ke Muncar.


powercat2 Dari Bali untuk ke Muncar perlu menempuh perjalanan darat selama empat jam dan menaiki feri untuk ke Banyuwangi selama satu jam. Dari Banyuwangi ke Muncar perlu menambil masa lagi satu jam.

Waktu di Bali sama sepertimana waktu di Malaysia, 7.00 malam Malaysia sama 7.00 malam di Bali, tetapi di Banyuwangi dan Muncar selisih waktunya adalah satu jam berbanding Malaysia. Jika di Malaysia waktunya 7.00 malam waktu di Muncar dan Banyuwangi ialah 8.00 malam.
Krew Nana TV berkesempatan ikut serta dalam lawatan selama empat hari itu bagi meninjau kilang memproses makanan kucing milik anak syarikat Adabi di Muncar. Selain
Nana TV, rakan media yang turut serta adalah RTM, TV Alhijrah, TV3, Berita Harian, Utusan Malaysia, Majalah JMD dan Majalah Meoow.
Lihat klip video bagi gelagat rakan-rakan media dalam perjalanan itu di
nanatv.tripod.com

No comments:

Post a Comment