Tuesday 10 February 2015

Adabi di Muncar Indonesia

adabi Adabi Consumer Industries Sdn Bhd (ACISB) kini merupakan peneraju utama bagi jenis produk serbuk rempah campuran, pes sedia proses, campuran tepung, Sos, makanan dalam tin dan minuman.

Adabi Consumer terus mengembangkan pasaran dan menjadikan jenama itu terkenal di peringkat antarabangsa bagi barangan yang berkualiti tinggi serta halal.

produk yang berkualiti lagi halal telah membuat jenama Adabi mendapat tempat dihati pengguna di Malaysia dan tetangganya, ditambah pula dengan kepelbagaian jenis produk untuk isi rumah.

Antara produk terkenalnya ialah perencah kari dan sup, perencah masakan dan pelbagai jenis tepung yang bukan sahaja mendapat permintaan pasaran tempatan tetapi juga menempah nama di luar negara terutama di Asia Tenggara.

muncar

Adabi juga mempunyai pejabat di Thailand dan Indonesia bagi memudahkan lagi urusan mengeksport produk ke sana dan bagi negara lain pula, ia dibawa masuk menerusi pengedar yang sah dilantik oleh syarikat.

Sejak 1994, Medan telah dipilih sebagai pintu masuk utama produk-produk Adabi, di Indonesia yang mana Adabi memang dikenali oleh penduduk tempatan dan kemudian mewujudkan pejabat cawangan di Jakarta bagi meneroka peluang yang lebih agresif dengan pelbagai persediaan dibuat untuk produk-produk dapat diagihkan ke daerah-daerah Indonesia yang lain.

Kesemua produk Adabi dikeluarkan di kilang di Rawang, Selangor yang beroperasi sejak 1996 kecuali produk sardin dihasilkan di kilangnya dimuncar3 Indonesia.

Justeru Muncar yang dikenali sebagai pelabuhan perikanan terbesar di Indonesia, turut menjadi satu lokasi untuk Adabi terus berkembang.

Muncar terletak di Kabupaten Banyuwangi, Provinsi Jawa Timur, Indonesia, merupakan bandar pelabuhan ikan laut terbesar kedua setelah Bagan Siapi-api. – nanatv.tripod.com

No comments:

Post a Comment