Thursday 19 September 2013

Datuk Nicol Tweet Nana

NANA sebagai blogger baharu muncul, hampir tiga bulan cuma mula mengaktifkan Nana Unique, agak teruja juga bila post article terbaharu di blog Nana Unique di tweet oleh Datuk Nicol David dalam laman Twitternya @NicolDavid.

Artikel itu Nana tulis dengan tajuk 'Nicol David Masuk TUDM' berdasarkan lawatan Ratu Skuasy Malaysia itu ke Kolej Tentera Udara milik Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) di Kepala Batas, Alor Setar, Kedah, semalam.

Sebagai pemain ranking nombor satu dunia dalam sukan skuasy, sudah tentunya Nana berbangga apabila Datuk Nicol sendiri yang tweet artikel Nana masuk ke laman sosialnya itu dengan entry : An article by TUDM on my visit today at the Kolej Tentera Udara ( Air Force College ) http://kartikel.com/news/101168/nicol-david-masuk-tudm …

Mungkin Datuk Nicol menyangka artikel itu ditulis oleh kalangan anggota TUDM sendiri, tetapi sebenarnya Nana tulis artikel itu berdasarkan liputan yang sempat dirakamkan oleh rakan-rakan media Nana pada majlis itu, sebab itu Nana paparkan juga gambar beberapa orang wartawan yang turut bergambar dengan idola mereka itu.

Menariknya, artikel itu yang Nana post semalam, berjaya meningkatkan trafik blog Nana Unique secara mendadak.

Dalam tempoh tidak sampai 24 jam, artikel itu berjaya mencatat hit 536 pageviews. Ini adalah satu rekod yang membanggakan Nana kerana sebelum ini belum ada artikel Nana yang boleh mencatat hit melebihi 300 pageviews dalam tempoh satu hari.

Dalam tempoh dua hari sahaja artikel Datuk Nicol itu berjaya mencapai hit 781 pageviews dan merupakan hit artikel yang tertinggi setakat ini berjaya menyaingi artikel 'Wanita Comel Kaki Tipu' dengan hit 519 pageviews yang telah ada hampir sebulan lamanya.

Jika dalam tempoh dua hari sahaja mampu dapat hit 781, Nana yakin artikel itu mampu mencapai lebih 1,000 hit tidak lama lagi.

Nana rasa faktor Nicol David itulah yang membuatkan trafik blog Nana Unique meningkat secara mendadak, terima kasih Datuk Nicol.

3 comments:

  1. wahh pemess teruss!good job!

    ReplyDelete
  2. semangat... bukan apa pun berbanding blog-blog lain, blog nana ni kira lekeh sangat lg

    ReplyDelete
  3. Program terbaru dan Pertama di Malaysia!
    Hanya dengan login sahaja boleh dapat wang. Daftar Percuma.
    Hadiah menarik lagi. Ada iPhone, DELL Laptop, Vivaz Sony Ericsson.
    Jadi yang terawal. Saya telah berdaftar di sini
    http://www.loginwang.com/?a=cobraeite

    ReplyDelete