Sunday 28 July 2013

Hindustan Promote Malaysia

BUAT pertama kali, album rentak Hindustan dengan konsep muzik Malaysia Bollywood bertajuk "Tum Mile" (I Met You), telah dilancarkan di Mumbai, India baru-baru ini - menurut laporan sebuah akhbar, The Times of India.

Album yang dihasilkan khas bagi promosi pelancongan di Malaysia, mempunyai empat lagu-lagu duet popular termasuk satu medley, dinyanyikan oleh Toh Puan Bendahara Kedah, Toh Puan Noor Suzanna Abdullah, ahli keluarga diraja Kedah dan penyanyi Bollywood Kumar Sanu.

Album ini mempunyai lagu-lagu hits sepanjang zaman dalam era kegemilangan filem-filem Bollywood di Malaysia, kata laporan itu.

Kedua-duanya membawa pendengar menyelami semula era muzik Bollywood pada 70-an dan 80-an, tetapi dengan menerapkan sentuhan Malaysia dalam album itu dengan muzik Bollywood yang sentiasa berkembang mempengaruhi peminatnya.

Memanfaatkan destinasi popular di Malaysia, dengan gabungan unik audio-visual dan konsep persembahan album itu ianya bakal menjadi tarikan kepada rakyat daripada kedua-dua negara India dan Malaysia.

Menurut laporan itu, Pengerusi Tourism Malaysia Dr Ng Yen Yen berkata:
"lagu-lagu Bollywood, superstar dan filem-filemnya diminati ramai oleh isi-isi rumah di Malaysia dan mutu arahannya yang sangat berkualiti dan malah difahami oleh kalangan penduduk yang tidak boleh bertutur bahasa Hindi.

"Dan kini, dengan kompilasi indah muzik oleh dua individu yang terkenal, salah satu dari Malaysia, dan lain-lain dari India, adalah menjadi harapan kami bahawa album 'Tum Mile' akan terus merapatkan hubungan kedua-dua negara - melalui muzik, melalui pelancongan.

No comments:

Post a Comment