Saturday 27 July 2013

Anak Yatim Underwater

Nana dan Norlina Zubir
RAKAN Nana, Norlina Zubir yang menjawat sebagai Pengurus Besar Underwater World Langkawi  (UWL) menjemput Nana ke majlis berbuka puasa yang dianjurkan oleh pihaknya di Bella Vista Resort & Spa di pekan Kuah, Langkawi.

Majlis berbuka puasa itu turut meraikan tujuh orang anak yatim dari Rumah Anjung Kasih bersama-sama lapan orang ibu dan bapa tunggal dari sekitar Langkawi.

Bukan setakat diraikan, tetapi kehadiran anak-anak yatim dan ibu bapa tunggal itu turut diberikan habuan dengan sumbangan duit raya dan barangan makanan oleh UWL.

Sumbangan itu disampaikan oleh Exco Kerajaan Negeri Kedah, Mohd Rawi Abdul Hamid yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Matsirat dan ADUN Kuah, Norsaidi Nayan.

Menurut Norlina, majlis berbuka puasa itu sebagai satu usaha untuk menyebarkan keceriaan perayaan dan memastikan bahawa mereka yang kurang bernasib baik turut tidak sunyi daripada menyambut perayaan.

"UWL sedar tentang keperluan mereka dalam menghadapi suasana perayaan, oleh itu sumbangan ini merupakan sebahagian daripada usaha kami untuk menjadikan Ramadan ini lebih bahagia dan bermakna untuk mereka," katanya.

UWL anak syarikat milik penuh Eden Inc dikenali sebagai pusat penyelidikan dan pembangunan zoologi, botani, biologi marin dan kajian-kajian yang berkaitan.

Universiti Kebangsaan Malaysia dan Universiti Malaysia Terangganu telah pun menjalin kerjasama persefahaman bersama UWL pada 2012 bagi pembangunan penyelidikan bersepadu.
Mohd Rawi, Norsaidi dan anak yatim

Bangunan UWL yang terletak di Pantai Cenang, Langkawi dengan keluasan 60,000 kaki persegi menempatkan hutan hujan tropika, iklim sederhana dan sub-antartik.

Lebih daripada 4,000 haiwan dan hidupan laut serta 500 spesis dipamerkan dalam lebih daripada 100 tangki yang direka khas yang pastinya sentiasa menarik perhatian pelancong dari luar dan dalam negara.



Untuk maklumat lanjut sila kontek :

Underwater World Langkawi Sdn Bhd
Jalan Pantai Cenang,
07000 Langkawi, Kedah.
Tel: 04-9556100 www.underwaterworldlangkawi.com.my.

1 comment: